درد قفسه سینه

درد قفسه سينه نشانه چیست؟ | درمان در مطب دکتر آرزو خسروی

 دکتر آرزو خسروی بهترین دکتر متخصص درد قفسه سینه درباره علت این درد بیان میکنند: در برخی افراد عامل اصلی مشکلات گوارشی است. گاهی حمله عصبی و قلبی نیز می تواند دردی شبیه به درد قلبی را ایجاد کند.” در ادامه 13 دلیل این درد را معرفی میکنیم. همچنین قرص و داروهای موثر در درمان درد قفسه سينه را میتوانید در انتهای همین مطلب ببینید.

علل مختلف درد قفسه سینه 

درد این نقطه از بدن در هر فردی میتواند نشانه بیماری مختلفی از جمله بیماری قلبی باشد. 13 علت اصلی درد قفسه سینه عبارت اند از:

  • حمله قلبی
  • گرفتگی عروق کرونر
  • گرفتگی عضلانی
  • بیماری های ریوی
  • التهاب غشای اطراف قلب (پریکاردیت)
  • عفونت دریچه ای قلب (اندوکاردیت)
  • مشکلات معده (رفلاکس معده)
  • بیماری های دریچه ای قلب
  • زونا
  • اضطراب و استرس
  • کستوکندریت (کمبود ویتامین دی و کلسیم)
  • آسیب به دنده ها (کمبود ویتامین دی و کلسیم)
  • کرونا
علت درد قفسه سینه

✅ درد قفسه سینه نشانه حمله قلبی

احساس درد و ناراحتی در این قسمت از بدن می تواند نشانه هشدار دهنده حمله قلبی باشد. حمله قلبی زمانی اتفاق می افتد که خون رسانی به قلب شما مسدود شده و به عضله قلب آسیب رسیده باشد. هنگامی که در این ناحیه از بدن احساس درد دارید، اولین فکر شما این است که دچار حمله قلبی شده اید یا خیر. در حالی که این درد نشانه ای کاملاً اثبات شده از حمله قلبی است، اما می تواند ناشی از بسیاری از بیماری های دیگر نیز باشد. در هر صورت باید از متخصص قلب و عرق در تشخیص علت این درد کمک بگیرید. اگر فکر می کنید دچار حمله قلبی شده اید سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

علائم حمله عصبی عبارتند از:

🔴افزایش ضربان قلب

🔴 شروع یا شدت گرفتن درد قفسه سینه در هنگام استرس و اضطراب

🔴 دردی که با گذر زمان بهتر می شود

🔴تنگی نفس

🔴 تعریق

🔴 سوزن سوزن شدن دست ها

دردی که در سکته قلبی احساس می شود با دردی که موقع حمله عصبی ممکن است تجربه کنید، متفاوت است.

وقتی فردی مضطرب است، خونرسانی به عضله قلب کاهش پیدا می کند. زیرا بدن در حالت مقابله و یا پاسخگویی به حمله عصبی قرار می گیرد و خون بیشتری را به سمت سایر عضلات بدن هدایت می کند. در نتیجه خون کمتری به عضله قلب می رسد. همچنین افرادی که دچار اضطراب شدید هستند علاوه بر تپش قلب بالا اغلب دچار مشکلاتی در نفس کشیدن خواهند شد که می تواند سبب سرگیجه و یا گرفتگی عضلات قفسه سینه شود.

احساس درد قلبی به دنبال استرس می تواند با علائمی همچون: تپش قلب، تعریق، لرزیدن، احساس تنگی نفس، احساس خفگی، سرگیجه و بی حسی همراه باشد. علائمی که در بالا ذکر شدند معمولا  10 تا 20 دقیقه باقی مانده و سپس از بین می روند.

چنانچه علائمی که ذکر شد را در خود یا هر یک از عزیزانتان مشاهده می کنید، به منظور بررسی دقیق تر و تشخیص به موقع بیماری به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

ممکن است که در طی چند ساعت، چندین حمله عصبی داشته باشید. برخی افراد به دلیل مشکلات روحی ممکن است که روزانه یا هفتگی دچار چنین حالت هایی شوند.

علائم حمله عصبی می تواند با حمله قلبی نیز اشتباه گرفته شود تا جایی که گاهی فرد در تشخیص درست این دو می ماند. اکثر افراد زمانی که دچار درد در این ناحیه از بدن می شوند به پزشک متخصص قلب مراجعه می کنند چرا که معتقدند دچار مشکل قلبی یا گرفتگی عروق کرونر شده اند. اما تحقیقات نشان می دهد که تقریبا 60 تا 90 درصد این بیماران مشکل قلبی ندارند.

نشانه های حمله قلبی و حمله عصبی در مواردی شبیه به یکدیگر هستند.

گرچه علائم حمله قلبی بسیار شبیه به حمله عصبی است و افراد اغلب اوقات دچار تنگی نفس، سرگیجه و احساس درد قفسه سینه می شوند اما باید توجه داشت که نوع درد در حمله عصبی حالت تیز و خنجر مانند دارد و اغلب در وسط قفسه سینه احساس می شود. در مقابل درد ناشی از حمله قلبی شبیه احساس فشار و سنگینی بر روی سینه است. علاوه بر این، حمله قلبی معمولا در حین فعالیت های جسمی رخ می دهد. در صورتی که حمله عصبی در شرایط استراحت نیز بروز می کند.

احتمال حمله قلبی معمولا زمانی افزایش می یابد که بار یا حجم کار قلب زیاد شود. به عنوان مثال در حالی که فرد در حال بالا رفتن از پله یا برف روبی است. به ویژه در افرادی که هیچ گونه سابقه ی فعالیت جسمانی ندارند!

مهم ترین تفاوت، مدت زمان حمله است که معمولا حملات عصبی بعد از 20 دقیقه فروکش کرده و خود به خود برطرف می شوند اما حمله قلبی اغلب ادامه دارد و با گذر زمان بدتر می شود.

حمله قلبی ممکن است در زنان خفیف تر باشد و به جای درد قفسه سینه، خود را به شکل خستگی غیر معمول و حس ناراحتی در قفسه سینه نشان دهد. در هر صورت، برای پی بردن به علت اصلی درد، مراجعه به متخصص قلب و عروق و یا اورژانس ضروری است.

📌همچنین مطالعه کنید! ۱۲ نشانه حمله قلبی خفیف چیست؟

گرفتگی عروق کرونر قلب و آنژین قلبی

آنژین قلبی که نتیجه گرفتگی عروق قلبی است نیز میتواند باعث درد و ناراحتی در این قسمت از بدن باشد. رسیدن خون، تنها به بخشی از عضله قلب و عدم خونرسانی به سایر نقاط، نشانه‌ای از بیماری عروق کرونری است. این بیماری منجر به درد قفسه سینه، حمله قلبی و سایر مشکلات قلبی می شود.
آزمایش اسکن هسته ای قلب روشی دقیق و ایمن است که جریان خون به قلب را مورد بررسی می دهد، تا در صورت تنگ شدن رگ های‌ کرونر قلب با درمان به موقع، از پیشرفت بیماری و خطرات بعدی جلوگیری شود. 

✅درد قفسه سینه نشانه کمبود منیزیم

سندرم های درد مزمن مانند فیبرومیالژیا، می توانند در این ناحیه از بدن درد مداوم و مرتبط با عضلات را ایجاد کنند. همچنین گرفتگی عضلانی که در اثر کمبود عناصری مانند : پتاسیم، منیزیم، ویتامین دی، ویتامین ب و کلسیم در بدن رخ می دهد نیز میتواند عامل درد در این ناحیه باشد. در چنین شرایطی با وارد شدن کوچکترین ضربه و فشار به ناحیه قفسه سینه، درد و ناراحتی شدیدی را در این قسمت از بدن خود احساس خواهید کرد که تا ماه ها ادامه خواهد داشت. ممکن است هرگز به یاد نیاورید که چه موقع در معرض این فشار و یا ضربه قرار گرفته اید، ولی در نتیجه کمبود ویتامین و عناصر ذکر شده این درد را که در بیشتر مواقع اذیت کننده و ترسناک هم هست تا مدت های طولانی همراه خود خواهید داشت.

در این گونه موارد توصیه دکتر خسروی به بیمار این است که :

با انجام آزمایش های اولیه قلبی مثل نوار قلب، احتمال بیماری قلبی را بررسی کرده. در صورتی که نشانه ای از مشکل قلبی در این آزمایش گزارش نشود برای درمان این درد که ناشی از کمبود ویتامین دی در بدن شماست توصیه می شود از ویتامین دی (50 هزار) به صورت روزانه، در هفته اول و پس از گذشت یک هفته به صورت ماهانه یک عدد ویتامین دی (50 هزار) مصرف شود. همچنین برای رفع گرفتگی های عضلانی، مکمل هایی که حاوی 150 الی 200 میلی گرم منیزیم هستند به صورت روزانه یک الی دو عدد در درمان و کاهش این درد بسیار موثر است.


پرسش بیمار: سلام خانم دکتر وقت بخیر. امروز صبح با درد بسیار شدید در ناحیه قفسه سینه مایل به چپ از خواب پریدم. این درد رو در ناحیه پشت حتی تا زیر استخوان کتف هم حس میکردم و اصلا توان تنفس عمیق نداشتم.درد در یک ناحیه به اندازه کف دست بسیار شدید بود و مثل ریشه گیاه به اطراف بخش شده بود. حدودا ۵ – ۶ دقیقه طول کشید تا آروم تر شدم. الان بعد از گذشت چند ساعت در نواحی درگیر با درد حسی مشابه گرفتگی عضلات بعد از ورزش کردن دارم.

با توجه به اینکه پرولاپس میترال دارم، آیا این درد ناشی از مشکلات قلبی هستش؟

پاسخ دکتر خسروی: سلام نه به نظر مربوط به قلب نیست. بیشتر گرفتگی عضلانی هست. سطح ویتامین دی را چک کنید و در صورتی که کمبود ویتامین دی دارید کپسول ویتامین دی به همراه مکمل های حاوی منیزیم استفاده کنید.

 مشکلات ریوی

4 مورد از اختلالات ریوی ممکن است باعث درد در این ناحیه از بدن شوند، از جمله:

1) آمبولی ریه

آمبولی ریه زمانی اتفاق می افتد که یک لخته خون در یک شریان ریوی گیر کند  و جریان خون به بافت ریه را متوقف کند. اگر در هنگام استنشاق، درد قفسه سینه داشته باشید، ممکن است دچار التهاب ریه شوید. درد ناگهانی و شدید قفسه سینه می تواند به دلیل لخته شدن خون در ریه رخ دهد که در مواردی میتواند بسیار خطرناک و کشنده باشد. علائم و راه های تشخیص آن را در مطلب ” آیا آمبولی ریوی منجر به مرگ می شود؟ ” بخوانید.

 
آمبولی ریه، یکی از علت های درد قفسه سینه

2) پلورزی

اگر غشائی که ریه ها را می پوشاند، ملتهب شود می تواند موجب درد در این ناحیه از بدن هنگام تنفس یا سرفه شود.

3) ریه های روی هم خوابیده

درد مرتبط با ریه های روی هم خوابیده به طور ناگهانی شروع می شود و می تواند چند ساعت ادامه یابد. به طور کلی با تنگی نفس همراه است. این حالت هنگامی رخ می دهد که هوا وارد فضای بین ریه و دنده ها می شود.

4) پرفشاری خون ریوی

این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که فشار خون در شریان هایی که خون را به ریه ها حمل می کنند بالا باشد که می تواند باعث احساس درد در این ناحیه از بدن شود.

✅ پریکاردیت یکی از علل درد قفسه سینه

پریکاردیت در اثر التهاب دو لایه نازک پریکاردیوم که قلب را می پوشانند به وجود می آید. در طی این التهاب هنگامی که قلب منبسط و منقبض می شود این دو لایه شل شده و روی یکدیگر ساییده می شوند و درد قفسه سینه را ایجاد می کنند. این درد به شکل تیر کشیدن و فرو رفتن چاقو در سینه احساس می شود. برای مشاهده علائم پریکاردیت روی تصویر زیر کلیک کنید.

پریکاردیت، علت درد قفسه سینه
پریکاردیت

در برخی افراد، بیماری های دریچه ای قلب میتواند به وجود آوردنده درد قفسه سینه باشند که در ادامه به اختصار بیان می کنیم.

اندوکاردیت

بیماری قلبی اندوکاردیت به علت رشد باکتری ­ها بر روی یکی از دریچه­ های قلب به وجود می­ آید که منجر به ایجاد توده ­ای عفونی و درد می شود. برای مشاهده علت و نشانه های بروز این بیماری روی تصویر زیر کلیک کنید.

اندوکاردیت علت، درد قفسه سنیه

✅بیماری های دریچه آئورت

در بیمارانی که دچار گشادی یا نارسایی دریچه آئورت هستند خون به جای حرکت رو به جلو، به عقب حرکت می کند و به سمت قلب برگردد. علائم زیر از نشانه های بیماری دریچه آئورت هستند.

تنگی نفس 

❌ تپش قلب

❌خستگی

❌ درد قفسه سینه

❌ سرگیجه

❌ غش کردن

❌ سردرد

❌ سرفه

❌ احتباس آب، که می تواند باعث تورم در اندام تحتانی و شکم شود.

❌ ادم ریوی، که ناشی از احتباس مایعات اضافی در ریه ها است.

تنگی دریچه میترال

تنگی دریچه میترال قلب در بزرگسالان زمانی اتفاق می افتد که دریچه خوب باز نمی شود و خون کافی را از خود عبور نمیدهد و باعث به وجود آمدن درد می شود. از جمله مهمترین نشانه های تنگی دریچه میترال میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • سرفه، با یا بدون خون
  • درد یا ناراحتی قفسه سینه
  • خستگی
  • ورم پا و یا مچ پا
  • عفونت تنفسی
تنگی دریچه میترال، علت درد قفسه سینه

✅درد ناشی از رفلاکس معده

شایع ترین علامت رفلاکس اسید یا سوزش سر دل احساس گرمی، یا سوختن در قفسه سینه و گلو است. این احساس داغ شدن به دلیل بازگشت اسید معده به مری است. نشانه های معمول سوزش سر دل را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

درد قفسه سینه ناشی از معده چه زمانی خطرناک است؟

پرسش بیمار : با سلام خدمت خانم دکتر خسروی . نزدیک یک هفته ست که قلبم انگار اکسیژن بهش نمیرسه. مثل کسی که داره خفه میشه. بعد بعضی روزها ریتم قلبم غیرطبیعی میشه. یه نقطه زیر سینه چپم هم هست که وقتی فشار میدم درد میگیره.

از طرفی من آی بی اس دارم و باردارم. ماه پیش خیلی استرس بالایی داشتم. به نظرتون مشکل قلبی برام پیش اومده؟

پاسخ دکترخسروی: سلام علائم شما ارتباطی با درد قلبی ندارد و مسأله به دلیل مشکلات گوارشی است. پیشنهاد می کنم از شربت آلومینیوم ام جی هر 8 ساعت یکبار استفاده کنید.

📌مقاله پیشنهادی دکتر آرزو خسروی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی : درد معده و قلب را چگونه از یکدیگر تشخیص دهیم؟

✅زونا

واکنش مجدد ویروس آبله مرغان در بزرگسالی منجر به بیماری زونا می شود که ممکن است باعث شود درد از پشت به اطراف قفسه سینه منتشر شود.

✅اضطراب، علت درد قفسه سینه عصبی

عامل بعدی اضطراب است. برای برخی از افراد، اضطراب می تواند فراتر از احساس ترس و نگرانی باشد و باعث علائم فیزیکی مانند درد قفسه سینه عصبی شود. مهمترین علائم آن را در لینک زیر بخوانید.

مهمترین علائم درد قفسه سینه عصبی 

کرونا

درد طولانی مدت قفسه سینه، یکی دیگر از شکایات رایج و عوارض قلبی بعد از کرونا است‌. ممکن است نشانه مشکل جدی نباشد. اما اگر درد شدیدی دارید، به خصوص اگر مداوم باشد یا همراه با حالت تهوع تنگی نفس یا سبکی سر باشد، باید به اورژانس مراجعه کنید. زیرا این علائم می تواند نشانه حمله قلبی باشد. 

 آسیب اسكلتی و درد در این قسمت

برخی از دردها در این ناحیه از بدن با آسیب و سایر مشکلات مربوط به ساختارهایی که دیواره قفسه سینه را تشکیل می دهند ارتباط دارد که شامل موارد زیر است:

کوستوکوندریت

در این شرایط غضروف قفسه سینه، به ویژه غضروفی که دنده ها را به استخوان سینه متصل می کند ملتهب و دردناک می شود. مدت زمان درد در این ناحیه از بدن ناشی از کوستوکوندریت از چند هفته تا چند ماه و بعضاً تا یک سال می باشد. این بیماری میتواند به دنبال آلرژی و سرفه های شدید رخ دهد. همچنین کمبود ویتامین دی و کلسیم در بدن موجب آسیب پذیری اسکلتی در استخوان ها می شود. برای آشنایی بیشتر با سایر علائمو درمان آن  روی کوستوکندریت کلیک کنید. 

آسیب به دنده ها

درد قفسه سینه میتواند نشانه وارد شدن ضربه به دنده ها یا شکستگی دنده باشد که باعث احساس درد در این ناحیه از بدن می شود.

شکستگی دنده

درد وسط قفسه سینه

درد قفسه سينه وسط اغلب با بیماری قلبی همراه است. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری قلبی احساس ناراحتی مبهمی را تجربه می کنند که لزوما به عنوان درد شناخته نمی شود. هیچ درد قفسه سینه ای را نباید عادی پنداشت، چرا که میتواند نشانه ای از مشکلی جدی در سیستم قلب و عروق باشد. در این مورد توصیه می کنیم، مطلب کدام درد قفسه سینه را جدی بگیریم؟ از دکتر آرزو خسروی عضو انجمن قلب و عروق ایران، اروپا و آمریکا را مشاهده کنید.

علت درد زیر قفسه سینه سمت چپ 

پرسش بیمار: سلام خسته نباشین دکتر. مدتی هست پدر بزرگم قسمت پایین قفسه سینه گاهی اوقات دردش کمتر و در مواقع بیشتر شدن محل ذکر شده داغ میشه و همراه با تنگی نفس و بیتابی و بیخوابی می شود. لطفا راهنمایی کنید ممنون.

دکتر خسروی: سلام حتما به دکتر قلب مراجعه کنن ممکنه از علایم تنگی عروق باشه.


درد قفسه سینه پشت قلب

درد پشت قلب در قسمت بالای کمر کمی نگران کننده است. درد قسمت فوقانی کمر و پشت قفسه سینه ممکن است به تدریج شروع شود و طی مدت طولانی تشدید شود، یا می تواند به طور ناگهانی رخ دهد. این درد به طور معمول بیشتر در یک طرف ستون فقرات احساس می شود. قفسه سینه و قسمت فوقانی کمر در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و هر دو دارای دنده های زیادی هستند که به محافظت از اندام های داخلی حیاتی کمک می کند.

برخی از دلایل درد پشت قلب عبارتند از:

  • اختلال عملکرد عضلات
  • فشرده سازی یا التهاب عصب
  • مشکل اندام های داخلی
  • کشیدگی عضله
  • کوستوکندریت
  • و ….

درد قفسه سینه هنگام دراز کشیدن

اگر ماهیچه ها و استخوان های دیواره قفسه سینه شما تحت فشار قرار گرفته یا به نوعی آسیب دیده باشند، هر نوع حرکتی که در بالاتنه ایجاد می شود می تواند احساس درد را به همراه داشته باشد. به خصوص اگر عادت دارید مرتباً از پهلویی به پهلوی دیگر جابه جا شوید، یا روی شکم و سینه خود بخوابید، احتمال دارد درد وسط قفسه سینه هنگام خوابیدن را بیشتر تجربه کنید. 4 علت درد قفسه سینه هنگام دراز کشیدن عبارت اند از:

  • آسیب به دیواره قفسه سینه
  • رفلاکس معده
  • آنژین صدری
  • پلوریت

درد قفسه سینه بعد از غذا خوردن

تجربه درد قفسه سینه بعد از غذا خوردن نشان دهنده این است که شما زیاد غذا خورده اید و یا غذای نامناسبی میل کرده اید. با این حال طبق مطالعات بالینی دلایل زیادی وجود دارد که باید مد نظر داشت تا علت این که چرا شخصی پس از خوردن یک وعده غذایی در قسمت از بدن خود دچار درد می شود مشخص شود. در اینجا برخی از دلایل رایج ذکر شده است:

  • رفلاکس معده
  • زخم اثنی عشر
  • مشکلات قلبی
  • سوءهاضمه
  • رژیم غذایی ناسالم

درد جناغ قفسه سینه

درد جناغ قفسه سینه که شامل استخوان وسط قفسه سینه و غضروف هایی است که آن را به دنده ها متصل می کند. این استخوان در نزدیکی قلب واقع شده است، بنابراین بسیاری از افرادی که درد در این ناحیه  را احساس می کنند ممکن است آن را با درد کلی قفسه سینه اشتباه بگیرند. درد جناغ سینه چندین علت دارد از جمله فتق هیاتال، آسیب مفصل استرنوکلویکولار (مفصل بین استخوان ترقوه و جناغ سینه)، آسیب های ترقوه، مشکلات قلبی و … که در لینک زیر به معرفی آنها پرداخته ایم.

8 علت اصلی درد جناغ سینه 

درد در قفسه سینه هنگام خم شدن

این درد میتواند چندین علت داشته باشد که عبارتند از :

عضلانی: درد ممکن است ناشی از مشکلات عضلانی مثل کشیدگی عضلات پشتی و یا تنش عضلات قفسه سینه باشد. اغلب به دلیل فعالیت‌های ورزشی یا بلند کردن و جابه‌جایی اجسام سنگین رخ میدهد.

گوارشی: مشکلات گوارشی مانند سوزش معده یا اختلالات گوارشی می‌توانند به درد قفسه سینه منجر شوند.

قلبی : درد قفسه سینه هنگام خم شدن ممکن است ناشی از مشکلات قلبی باشد. به خصوص اگر این درد با علائم دیگر مانند تنگی نفس، تپش قلب، یا تعریق بیش از حد همراه باشد، باید جدی گرفته شود.

تنفسی: بیماری‌های تنفسی مانند آسم یا التهاب ریه ممکن است به درد قفسه سینه هنگام تنفس عمیق یا خم شدن منجر شوند.

علت درد در قفسه سینه هنگام راه رفتن

این درد می‌تواند ناشی از چندین عامل مختلف باشد. برخی از علل شایع درد قفسه سینه هنگام راه رفتن عبارتند از:

فشار خون بالا

افرادی که دچار فشار خون بالا (فشار خون انسدادی) هستند ممکن است هنگام فعالیت‌های ورزشی یا راه رفتن درد در قفسه سینه احساس کنند.

آنژین صدری

به اختصار “درد صدری” نیز نامیده می‌شود و معمولاً به دلیل انسداد عروق کرونر قلب (عروقی که خون را به قلب می‌رسانند) ایجاد می‌شود. این بیماری باعث می‌شود خون کافی به قلب نرسد و درد در قفسه سینه به وجود آید، به ویژه در زمان فعالیت‌های جسمانی.

مشکلات تنفسی

بیماری‌های تنفسی مانند آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) یا التهاب ریه می‌توانند درد در قفسه سینه هنگام تنفس عمیق یا راه رفتن ایجاد کنند.

عضلانی

مشکلات عضلانی مانند تنش عضلات قفسه سینه می‌توانند به درد هنگام راه رفتن منجر شوند.

اضطراب

استرس و اضطراب نیز می‌توانند درد در این نقطه از بدن را تشدید کنند.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید دچار درد قفسه سینه هنگام راه رفتن شده است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک می‌تواند تشخیص دقیق علت درد را بدهد و درمان مناسب را تجویز کند. در بعضی از موارد، درد قفسه سینه می‌تواند نشانه مشکلات قلبی جدی باشد، بنابراین تشخیص زودرس و درمان اهمیت دارد.

داروی درد قفسه سینه

برای درمان این درد میتوانید از داروهای کنترل کننده اسید معده یا بتابلاکر ها کمک بگیرید. اما باید به یاد داشته باشید که هر دارویی برای علتی مشخص تجویز می شود. اگر علت درد را نمیدانید با مراجعه به متخصص قلب و عروق  از راهنمایی او بهره بگیرید.

داروهایی از جمله :

  • نیتروگلیسرین
  • آسپرین
  • رتپلاز، استرپتوکیناز
  • پلاویکس، ریواروکسابان، وارفارین
  • آمپرازول، رابی پرازول، لانسوپرازول و پنتوپرازول
  • سیتالوپرام، آمیتریپتیلین
  • ناپروکسن

از قرص های موثر در درمان این درد به شمار میروند. برای اینکه بدانید هر کدام از این قرص ها بنابر چه علتی تجویز می شوند میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید. در این مطلب زیر دکتر آرزو خسروی در رابطه با کاربرد هر یک توضیح داده اند.

برای درد قفسه سینه چه قرصی بخوریم؟

خود درمانی و مصرف داروهای مسکن و داروهای مخصوص معده ممکن است در برخی موارد به تسکین درد کمک کند اما این موضوع میتواند باعث به وجود آمدن مشکلات خطرناک تر شود. بنابراین برای درمان صحیح و موثر، باید در ابتدا علت دقیق درد را تشخیص داد و سپس اقدام به درمان کرد.


دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی

جهت ارتباط با نوبت دهی مطب با شماره ۰۲۱۲۲۸۹۴۰۸۶  تماس بگیرید.


امتیاز به این مطلب :

جهت درج امتیاز بر روی ستاره کلیک کنید

امتیاز متوسط 1 / 5. امتیاز شما: 1

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده ! اولین نفر باشید.

مطب دکتر آرزو خسرو متخصص قلب و عروق

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی

دکتر آرزو خسروی از برجسته ترین متخصصین قلب و عروق در تهران و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران می باشند. دکتر خسروی، عضو انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، اروپا و آمریکا در زمینه انجام انواع تست قلب، انواع اکوکاردیو گرافی برای خانم ها و آقایان محترم آماده ویزیت بیماران عزیز در مطب و بیمارستان های طرف قرارداد می باشد.

اشتراک گذاری :

مقالات اکو