برای درد قفسه سینه چه قرصی بخوریم؟

برای درد قفسه سینه چه قرصی بخوریم؟

با توجه به اینکه درد قفسه سینه نشانه چیست؟ و اینکه درد برخواسته از کدام بیماری است، درمان آن هم متفاوت است. داروهای مورد استفاده برای درمان برخی از شایع ترین علل درد قفسه سینه عبارتند از:

قرص زیر زبانی

نیتروگلیسرین یا زیرزبانی شریان های قلب را شل می کند، بنابراین خون می تواند از طریق فضاهای تنگ شده به راحتی جریان یابد. بعضی از داروهای فشار خون نیز رگ های خونی را شل و باز می کنند.

آسپرین

چنانچه متخصص قلب و عروق معتقد باشد که درد قفسه سینه تان با قلب شما ارتباط دارد، احتمالا برای درمان درد قفسه سینه قرص آسپرین را برای شما تجویز خواهد کرد.

داروهای ترومبولیتیک

اگر دچار حمله قلبی شده باشید، ممکن است متخصص قلب برای درمان درد قفسه سينه داروهای ترومبولیتیک تجویز کند. این دارو ها باعث حل کردن لخته ای که جلوی رسیدن خون به عضله قلب را گرفته است، می شوند. داروهای استرپتوکیناز، اوروکیناز، آلتپلاز از این دسته هستند. سکته قلبی 12 نشانه مهم دارد که با آگاهی نسبت به این علائم میتوان از بروز آن پیشگیری کرد. برای مطالعه روی دکمه زیر کلیک کنید.

رقیق کننده های خون موثر در درمان درد قفسه سينه

اگر یک لخته خون در یک شریانی که به قلب یا ریه ها می رود داشته باشید، به شما داروهایی داده می شود که لخته شدن خون را مهار کنند تا از تشکیل لخته های جدید جلوگیری شود. قرص پلاویکس، ریواروکسابان، وارفارین از جمله این داروها هستند.

انواع-رقیق-کننده-های-خون-
انواع-رقیق-کننده-های-خون-

داروهای کنترل کننده اسید معده

اگر درد قفسه سینه در شما ناشی از بازگشت اسید معده به مری باشد، متخصص قلب داروهایی را پیشنهاد کند که میزان اسید را در معده کاهش دهند. کپسول آمپرازول و رابی پرازول، لانسوپرازول و پنتوپرازول، از این دسته داروها هستندکه به نسکین درد قفسه سینه شما کمک می کنند.

داروهای ضد افسردگی

چنانچه در معرض حملات پانیک باشید، پزشک متخصص داروهای ضد افسردگی مثل: قرص سیتالوپرام و قرص اس سیتالوپرام و قرص آمیتریپتیلین را برای کنترل علائم تجویز میکند. درمان روانشناختی مانند درمان رفتاری شناختی نیز ممکن است در درمان درد قفسه سينه توصیه شود.

ویتامین D3

در بیشتر موارد کمبود ویتامین دی در بدن باعث می شود هنگام وارد شدن ضربه یا فشار جزئی به استخوان ها، درد و ناراحتی شدیدی در این قسمت از بدن احساس کنید و این درد را به اشتباه درد ناشی از بیماری قلبی بدانید. در اینگونه موارد که احتمال بیماری قلبی و گوارشی، توسط پزشک متخصص رد شده باشد، پس از چک کردن سطح ویتامین در آزمایش خون، استفاده از کپسول ویتامین D3 به بیمار توصیه می شود.

قرص های مسکن

اگر درد قفسه سینه را بعد از بروز سانحه ای همچون تصادف یا برخورد با جسمی سخت با قفسه سینه تجربه میکنید به شکلی که اطمینان دارید درد ناشی از ضربه است، برای التیام میتوانید از مسکن هایی مثل ناپروکسن کمک بگیرید.


دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی

برای ارتباط با نوبت دهی مطب با شماره 02122894086 تماس بگیرید.


امتیاز به این مطلب :

جهت درج امتیاز بر روی ستاره کلیک کنید

امتیاز متوسط 1.5 / 5. امتیاز شما: 2

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده ! اولین نفر باشید.

مطب دکتر آرزو خسرو متخصص قلب و عروق

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی

دکتر آرزو خسروی از برجسته ترین متخصصین قلب و عروق در تهران و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران می باشند. دکتر خسروی، عضو انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، اروپا و آمریکا در زمینه انجام انواع تست قلب، انواع اکوکاردیو گرافی برای خانم ها و آقایان محترم آماده ویزیت بیماران عزیز در مطب و بیمارستان های طرف قرارداد می باشد.

اشتراک گذاری :

مقالات اکو