آدرس مطب دکتر آرزو خسروی: تهران، خیابان ولیعصر، جنوب به شمال، نرسیده به توانیر، بن بست بخشندگان، ساختمان مدیکو + سنتر، طبقه ۷، واحد ۷۰۱.

درباره دکتر

دکتر آرزو خسروی – متخصص قلب و عروق، فلوشیپ اکو کاردیوگرافی
عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه
رئیس بخش اکوکاردیوگرافی بیمارستان بقیه الله اعظم
عضو انجمن قلب و عروق ایران
عضو انجمن اکو کاردیوگرافی ایران
عضو انجمن قلب اروپا (ESC)
عضو انجمن اکوکاردیوگرافی و تصویربرداری اروپا (EACVI)
عضو انجمن اکو کاردیوگرافی آمریکا (ASE)
عضو شورای پژوهشی مرکز تحقیقات اترواسکلروز

برای درد قفسه سینه چه قرصی بخوریم؟

برای درد قفسه سینه چه قرصی بخوریم؟

با توجه به اینکه درد قفسه سینه نشانه چیست؟ و اینکه درد برخواسته از کدام بیماری است، درمان آن هم متفاوت است. داروهای مورد استفاده برای درمان برخی از شایع ترین علل درد قفسه سینه عبارتند از:

قرص زیر زبانی

نیتروگلیسرین یا زیرزبانی شریان های قلب را شل می کند، بنابراین خون می تواند از طریق فضاهای تنگ شده به راحتی جریان یابد. بعضی از داروهای فشار خون نیز رگ های خونی را شل و باز می کنند.

بیشتر بدانید: بهترین دارو برای درمان فشار خون بالا چیست؟

آسپرین

چنانچه متخصص قلب و عروق معتقد باشد که درد قفسه سینه تان با قلب شما ارتباط دارد، احتمالا برای درمان درد قفسه سینه قرص آسپرین را برای شما تجویز خواهد کرد.

داروهای ترومبولیتیک

اگر دچار حمله قلبی شده باشید، ممکن است متخصص قلب برای درمان درد قفسه سينه این داروها را تجویز کند. این دارو ها باعث حل کردن لخته ای که جلوی رسیدن خون به عضله قلب را گرفته است، می شوند. داروهای استرپتوکیناز، اوروکیناز، آلتپلاز از این دسته هستند. سکته قلبی 12 نشانه مهم دارد که با آگاهی نسبت به این علائم میتوان از بروز آن پیشگیری کرد. برای مطالعه روی دکمه زیر کلیک کنید.

رقیق کننده های خون موثر در درمان درد قفسه سينه

اگر یک لخته خون در یک شریانی که به قلب یا ریه ها می رود داشته باشید، به شما داروهایی داده می شود که لخته شدن خون را مهار کنند تا از تشکیل لخته های جدید جلوگیری شود. قرص پلاویکس، ریواروکسابان، وارفارین از جمله این داروها هستند.

📌داروهای رقیق کننده خون چندین نوع هستند برای آشنایی با بهترین قرص رقیق کننده خون کلیک کنید.

انواع-رقیق-کننده-های-خون-

داروهای کنترل کننده اسید معده

اگر درد قفسه سینه در شما ناشی از بازگشت اسید معده به مری باشد، متخصص قلب داروهایی را پیشنهاد کند که میزان اسید را در معده کاهش دهند. کپسول آمپرازول و رابی پرازول، لانسوپرازول و پنتوپرازول، از این دسته داروها هستندکه به نسکین درد قفسه سینه شما کمک می کنند.

مطلب مرتبط: چطور درد معده را از درد قلبی تشخیص دهیم؟

داروهای ضد افسردگی

چنانچه در معرض حملات پانیک باشید، پزشک متخصص داروهای ضد افسردگی مثل: قرص سیتالوپرام و قرص اس سیتالوپرام و قرص آمیتریپتیلین را برای کنترل علائم تجویز میکند. درمان روانشناختی مانند درمان رفتاری شناختی نیز ممکن است در درمان درد قفسه سينه توصیه شود.

📌بیشتر مطالعه کنید : خطرات و فواید داروهای ضد افسردگی برای بیماران قلبی

ویتامین D3

در بیشتر موارد کمبود ویتامین دی در بدن باعث می شود هنگام وارد شدن ضربه یا فشار جزئی به استخوان ها، درد و ناراحتی شدیدی در این قسمت از بدن احساس کنید و این درد را به اشتباه درد ناشی از بیماری قلبی بدانید. در اینگونه موارد که احتمال بیماری قلبی و گوارشی، توسط پزشک متخصص رد شده باشد، پس از چک کردن سطح ویتامین در آزمایش خون، استفاده از کپسول ویتامین D3 به بیمار توصیه می شود.

قرص های مسکن

اگر درد قفسه سینه را بعد از بروز سانحه ای همچون تصادف یا برخورد با جسمی سخت با قفسه سینه تجربه میکنید به شکلی که اطمینان دارید درد ناشی از ضربه است، برای التیام میتوانید از مسکن ها کمک بگیرید.

📌بیشتر بدانید: کوستوکندریت چیست؟ و چگونه باعث به وجود آمدن درد قفسه سینه می شود؟

درمان کوستوکندریت

درد قفسه سینه در کوستوکندریت و درمان آن

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
برای ارتباط با نوبت دهی مطب با شماره 02122894086 تماس بگیرید.