ثبت پرسش

تنگی دریچه میترال و آئورت - پرسش 11038

• تصویر کاربر شاین جمعه ۱۳ فروردین ۰( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 68 تنگی دریچه قلب
    سلام . ممنون از مطلب مفیدتون . سوالی داشتم ..‌. پدر بنده ۵۸ سالشونه و ۵ سال پیش برای ایشون تشخیص تنگی دریچه میترال گذاشته شد و پزشکشون توصیه به ترمیم کردن اما بعد از مراجعه به چند پزشک دیگه ؛ مصرف دارو رو در اولویت قرار دادن و الان بعد از گذشت این مدت با علائم تنگی نفس و خس خس سینه و دردسینه و سرفه ایشون رو پیش متخصص بردم و بعد از اسپیرومتری و ECG و Chest CT تشخیص داده شد نارسایی قلبیشون شدید شده ؛ دریچه آئورت و میترالشون علایم کلسیفیه شدن داره و به یمت ادم ریوی رفته ، به علاوه اینکه از واژه‌ی بزرگ شدن بطن چپ براشون استفاده شد ... فعلا تا ۳ هفته استراحت مطلف و مصرف یک سری داروی مدر و یک سری داروی دیگه (اترواستاتین و فروزماید و اسپیرنولاکتون و اسپری ایپراتروییوم بروماید) توصیه شده . ایشون تو فعالیتهای سبک روزانه مشکلی ندارن اما بالامایین رفتن از پله ها براشون یکن سخت سده و گاهی لباشون سیانوزه میشه . میخوستم بپرسم ... بیماریشون تا چه حد پیش رفته و ایا تعویض دریچه برای ایشون با این علائم ؛ اورژانی هست ؟ و اینکه چ روشی برای ترمیم کارکرد دریچه های قلبیشون با توجه به روشهای ذکر شده توی مطلب بالا توصیه میکنید ؟ پیشاپیش از راهنماییتون سپاس گذارم
    1. تصویر کاربر دکتر آرزو خسروی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 7 ماه پیش)
      سلام برای تصمیم گیری نوع عمل جداحی و یا اینکه اصولا نیاز به عمل هست یا نه حتما نیاز به اکوی تخصصی ودر صورت نیاز اکوی مری هست

به سیستم مشاوره و ثبت پرسش از دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر مطرح و یا فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید.همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات پر تکرار کلیک کنید.

قابل توجه بیماران عزیز: پاسخ سوالات شما تنها از طریق سیستم پرسش و پاسخ ،ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز جواب داده خواهد شد و امکان پیگیری سوالات از طریق تماس تلفنی وجود ندارد. در صورت مشکل اورژانس یا تعجیل در جواب حضورا به مطب مراجعه کنید.