مشاوره - پرسش 1005

• تصویر کاربر مینا جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاوره
    سلام وقت بخیر . ضمن تشکر از توجه و پاسخگویی شما ، مادر ۷۵ ساله مبتلا به تنگی شدید دربچه میترال و همچنین بزرگ شدن قلب و دچار عارضه روماتیسم و همچنین آنمی سالهاست تحت درمان هستند و تقریبا بیماریشون تحت کنترل بوده ولی در چند ماهه اخیر به دلیل پوسیدگی دندانها اقدام به کشیدن دندانهای ایشان کردیم و تحت مراقبت اینکار انجام شد . متاسفانه آخرین دندان که دندان پیشین بود کشیده شد با رشد ضایعه استخوان در فک مواجه شدیم و مجددا اقدام به جراحی شد و مجددا این مورد تکرار شده و باعث متوقف شدن پروسه اقدام دندان مصنوعی برای ایشان شده و متعاقب آن و طبیعتا منجر به ضعف شدید جسمانی ایشان شده با توجه به آنمی که دارند بسیار ناتوان و رنگ پریده و اظهار تنگی نفس شدید و وضعیت نگران کننده ای دارند 😔 با توجه به توضیحات کوتاه ارائه شده ، سوال من این هست که برای ایشان امکان تزریق و دریافت خون وجود دارد عطف به ماسبق چنین شرایطی را سالها پیش داشتند و با بستری در بیمارستان و تزریق ۳ واحد خون کاملا استیبل شدند ، اگر پاسخ مثبت است از چه طریقی میتوان اقدام کرد . در صورت پاسخگویی سپاسگزار خواهم شد 🙏🌹🙏
    1. تصویر کاربر دکتر آرزو خسروی جمعه ۲۹ شهریور ۹۸( 2 سال پیش)
      سلام با توجه به دستکاری دندان پزشکی امکان عفونت دریچه قلب هست ابتدا عفونت رد بشه سپس بر اساس علت کم خونی. درمان کم خونی انجام بشه

به سیستم ثبت پرسش از دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را در بخش ثبت پرسش مطرح و یا فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید. همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات پر تکرار کلیک کنید.

قابل توجه بیماران عزیز: پاسخ سوالات شما تنها از طریق سیستم پرسش و پاسخ ،ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز جواب داده خواهد شد و امکان پیگیری سوالات از طریق تماس تلفنی وجود ندارد. در صورت مشکل اورژانس یا تعجیل در جواب حضورا به مطب مراجعه کنید.