متخصص قلب در تهران

ثبت پرسش

عوارض قرص ریواروکسابان - پرسش 12484

  • تصویر کاربر آیلا شنبه ۱ خرداد ۰( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 75 مشاوره
    با سلام مادرم ۷۰ ساله دیابتی که پنج هفته قبل به علت ابتلا به کرونا دی دایمر ۷۵۰۰ داشتند پنج دوز انوکساپارین ۴۰ میلی دریافت کردند دی دایمر به ۱۳۰۰ رسید سپس ریواروکسابان ۲/۵ شروع شد که بعد از ۱۲ روز دوباره دی دایمر ۱۷۰۰ شد اکو قلب و سونو داپلر انجام شد که نرمال بود با این حال ریواروکسابان ۱۰ میلی شروع شد امروز روز ۱۲ هست در ساق پاها اکیموز دیده میشود به نظرتون ادامه قرص خطر خونریزی ندارد؟ ازمایشها ۱۳ روز قبل همگی بجز دی دایمر نرما بود و حداکثر پی دایمر این ازمایشگاه ۸۵۰ میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر آرزو خسروی شنبه ۱ خرداد ۰( 6 ماه پیش)
      سلام البته اکیموز ها خیلی کم هست ولی میتوان ریواروکسابان را عوض کرد و دارویی با ریسک خونریزی کمتری داد ، البته اگر امبولی ریه داشتند مقدار دارو کافی نیست ، برای رد امبولی باید سی تی انژیو انجام میشد ، داپلر منفی به تنهایی رد کننده نیست

به سیستم مشاوره و ثبت پرسش از دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی خوش آمدید. شما بیمار عزیز می توانید پرسش خود را از طریق پرسش و پاسخ دکتر مطرح و یا فایل مدارک پزشکی خود را پیوست قرار دهید.همچنین برای مشاهده پرسش های شایع دیگر بیماران بر روی سوالات پر تکرار کلیک کنید.

قابل توجه بیماران عزیز: پاسخ سوالات شما تنها از طریق سیستم پرسش و پاسخ ،ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز جواب داده خواهد شد و امکان پیگیری سوالات از طریق تماس تلفنی وجود ندارد. در صورت مشکل اورژانس یا تعجیل در جواب حضورا به مطب مراجعه کنید.