درمان خانگی درد قفسه سینه

درد قفسه سینه ممکن است به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود، از جمله استرس، مشکلات گوارشی، مشکلات قلبی، کمبود ویتامین D3 و اصابت ضربه یا فشار. برای درمان نیز لازم است در ابتدا علت درد به درستی تعیین شود تا متانسب با آن به درمان بپردازیم. در ادامه این مطلب چندین راهکار درمان خانگی برای تسکین درد قفسه سینه به شما معرفی میکنیم. در صورتی که هنوز از علت درد در این نقطه از بدن خود آگاه نیستید، پیشنهاد میکنیم روی دکمه زیر کلیک کنید :

درمان خانگی درد قفسه سینه ناشی از استرس و تنش

اگر درد مرتبط با استرس است، تمرکز بر تکنیک‌های تنفس عمیق، ماساژ و یوگا و سایر حرکات ورزشی سبک به صورت منظم می‌تواند کمک کند تا تنش های عضلانی و فکری از بین بروند. همچنین مصرف دمنوش گل گاوزبان، بادرنجبویه، بهارنارنج، اسطوخودوس و گل ساعتی از بهترین نوشیدنی ها برای حفظ آرامش اعصاب به شمار می روند.

درمان خانگی درد سینه ناشی از معده

در صورت وجود مشکلات گوارشی، استفاده از چای زنجبیل، مصرف غذاهای کم چرب، اضافه کردن تعداد وعده های غذایی و کم کردن حجم غذایی در هر وعده مفید است. سعی کنید از غذاهای نفاخ و مواردی که هضم سخت تری دارند پرهیز کنید.

رژیم غذایی نقش مهمی در سلامت قلب دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی از جمله درد قفسه سینه را تحت تأثیر قرار دهد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پتاسیم و منیزیم و مقدار مناسب چربی و نمک می تواند هم به درمان درد قلب کمک کند و هم از ایجاد بیماری های قلبی جلوگیری کند.

برخی از مواد غذایی که برای درمان خانگی درد قلب مفید هستند و از بروز بیماری های قلبی جدید جلوگیری می کنند. برای آشنایی با این مواد غذایی روی دکمه زیر کلیک کنید.

درمان درد قفسه سینه ناشی از بیماری قلبی

اگر درد قفسه سینه در شما به دلیل وجود بیماری قلبی رخ می دهد برای درمان استفاده از ماهی چرب مثل ماهی سالمون و ماهی تن در سبد تغذیه ای به منظور حفظ سلامت قلب موثر است. همچنین استفاده از چای سبز ممکن است به بهبود عملکرد قلبی کمک کند. حرکات ورزشی منظم و سبک و رعایت اصول غذایی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی خانگی مؤثر در پیشگیری و کاهش درد قفسه سینه باشد.

درمان خانگی برای درد قفسه سینه ناشی از کمبود ویتامین دی

در بیشتر بیماران درد در این ناحیه از بدن به دلیل کمبود ویتامین دی به وجود می آید. با رعایت موارد زیر میتوان کمبود این ویتامین را جبران کرد:

• استفاده از غذاهایی که دارای ویتامین دی هستند مثل: تخم مرغ، شیر و سایر لبنیات.
  • مصرف مکمل ویتامین D3 زیر نظر پزشک.
  • قرار گرفتن زیر آفتاب.
  • ورزش‌های سبک مثل پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری.
  • مشاوره با پزشک برای تعیین مقدار مناسب ویتامین دی و مدت زمان مصرف مکمل‌ها. بررسی علت کمبود ویتامین دی و درمان بیماری‌های مرتبط با آن.

لازم به یادآوری است که مقدار ویتامین دی موجود در مواد غذایی ناچیز است و نمی تواند پاسخگوی نیاز ما باشد. این در صورتی است که با قرار گرفتن روزانه پانزده تا سی دقیقه زیر نور مستقیم خورشید میتوانیم مطمئن باشیم که مقدار مورد نیاز بدن خود به ویتامین دی را تامین میکنیم. با رعایت این راهکارها، می‌توان بهبود در کمبود ویتامین دی و در نتیجه کاهش درد قفسه سینه را تجربه کرد.

درمان خانگی درد قفسه سینه به دلیل وارد شدن ضربه

• استراحت و کاهش فعالیت : تا زمان بهبودی، فعالیت‌های جسمانی را به حداقل برسانید و استراحت کنید.
  • استفاده از کمپرس سرد و یخ : قرار دادن یخ در محل ضربه به مدت 15-20 دقیقه به تعداد چندین بار در ابتدای آسیب، می‌تواند به تسکین درد و کاهش التهاب کمک کند.
  • مصرف داروهای مسکن : مصرف داروهایی مانند ایبوپروفن درد را تسکین می‌دهد.

درمان خانگی درد قفسه سینه به دلیل گرفتگی عروق قلب

• اصلاح رژیم غذایی: مصرف مواد غذایی کم نمک و کم چرب.
  • نوشیدن آب کرفس
  • ورزش منظم: انجام ورزش‌های سبک و منظم با هدف افزایش عملکرد قلبی.
  • حفظ آرامش: از تکنیک‌های مدیتیشن و تمرین تنفسی برای کاهش استرس استفاده کنید.

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و عضو انجمن قلب ایران، اروپا و آمریکا
برای ارتباط با نوبت دهی
مطب کلیک کنید.

امتیاز به این مطلب :

جهت درج امتیاز بر روی ستاره کلیک کنید

امتیاز متوسط 0 / 5. امتیاز شما: 0

هیچ نظری تا کنون ثبت نشده ! اولین نفر باشید.

مطب دکتر آرزو خسرو متخصص قلب و عروق

دکتر آرزو خسروی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی

دکتر آرزو خسروی از برجسته ترین متخصصین قلب و عروق در تهران و فلوشیپ اکوکاردیوگرافی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران می باشند. دکتر خسروی، عضو انجمن اکوکاردیوگرافی ایران، اروپا و آمریکا در زمینه انجام انواع تست قلب، انواع اکوکاردیو گرافی برای خانم ها و آقایان محترم آماده ویزیت بیماران عزیز در مطب و بیمارستان های طرف قرارداد می باشد.

اشتراک گذاری :

مقالات اکو