درد قفسه سینه و کرونا

جالب است بدانید که از زمان شروع همه گیری ، بسیاری از متخصصان قلب از افزایش تعداد افرادی که از درد قلب ، گرفتگی قفسه سینه و سایر علائم قلبی شکایت می کنند ، خبر می دهند.در ادامه از درد قفسه سینه در ارتباط با کرونا میگوییم.

از زمان شروع بیماری همه گیر کوید-19 در سراسر جهان ، همه مردم سطوح مختلفی از استرس را تجربه کرده اند. ترس از ابتلا به این ویروس یا سرایت آن به افراد دیگر ، همراه با اقدامات تنش زا برای فاصله گذاری اجتماعی ، و عدم امنیت شغلی که میلیون ها نفر با آن روبرو هستند برای یک استرس کامل در طول زندگی کافی است.

سالهاست که متخصصان قلب دریافته اند که بین استرس و سلامت قلب رابطه قوی وجود دارد. افرادی که از استرس مداوم و شدید رنج می برند ، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند.

با در نظر گرفتن این عوامل ، اجازه دهید نگاهی به ارتباط بین استرس و قلب و معنای آن در دوران همه گیری بیندازیم.

تپش قلب و استرس
درد قفسه سینه و کرونا

از ارتباط بین استرس و بیماری های قلبی چه می دانید؟

ارتباط بین استرس و سلامت قلب و عروق در طول همه گیری کرونا

زندگی استرس زا به دلایل متعددی یک عامل خطر برای سلامتی قلب است. افرادی که استرس را تجربه می کنند اغلب از نقص ایمنی و ضعف ماهیچه های قلب رنج می برند. این بدان معناست که احتمال ابتلا به بیماری های مختلف قلبی عروقی در آنها بیشتر است.

به گفته متخصصان قلب ، با همه گیری مداوم ، استرس شدید برای همه تبدیل به یک واقعیت شده است ، که می تواند علائم بیماری های قلبی عروقی را تقلید کرده و همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی جدی را افزایش دهد.

کاردیومیوپاتی استرس

مهمتر از همه ، کاردیومیوپاتی استرس یک اختلال قلبی است که با شروع ناگهانی درد قفسه سینه و اختلال عملکرد قلب که شبیه حمله قلبی است ، مشخص می شود.

بر خلاف حمله قلبی معمولی ، متخصصان قلب در موارد کاردیومیوپاتی استرس نمی توانند شواهدی از لخته شدن خون یا ناهنجاری های جریان خون قلبی پیدا کنند. این مسئله معمولاً زمانی رخ می دهد که افراد دچار ناراحتی جسمی یا روحی ، استرس یا ضربه می شوند.

• پاسخ اضطراب

علاوه بر این ، اضطراب زمانی رخ می دهد که بدن شما در شرایط استرس زا واکنش “مبارزه یا فرار” را آغاز می کند. منجر به تپش قلب شدید ، تنگی نفس و اغلب درد ناگهانی قفسه سینه می شود که می تواند مانند حمله قلبی باشد.

شکی نیست که همه گیری جهانی ویروس کرونا باعث استرس زیادی برای بسیاری از مردم شده است. این امر منجر به افزایش حملات اضطرابی شدید شده است. در واقع ، ما بسیاری از بیماران را مشاهده می کنیم که در اثر اضطراب یا کاردیومیوپاتی استرس علائم شبیه به حمله قلبی را تجربه می کنند.

تفاوت درد قفسه سینه عصبی با حمله قلبی و کرونا

مدیریت استرس و سلامت قلب در همه گیری کوید-19

در حالی که موارد کوید-19 در سال گذشته در حال افزایش سرسام آور بوده است ، گزارشات مربوط به بیماری های قلبی نیز در حال افزایش است.

استرس ناشی از کرونا ویروس باعث ایجاد تعدادی از موارد قلبی شده است .اما تحقیقات همچنین نشان داده است که ابتلا به این ویروس می تواند اثرات مضر بر سیستم قلبی عروقی نیز داشته باشد.

بنابراین ، مدیریت استرس و مراقبت از سلامت قلب در طول همه گیری از همه مهم تر است. متخصصان قلب اقدامات زیر را پیشنهاد می کنند:

• از رژیم غذایی سالم برای قلب استفاده کنید که شامل غذاهای تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شما می شود.
  • روزانه ورزش کنید. انجام حرکات کششی در خانه یا قدم زدن در محله با استفاده از ماسک و رعایت نکات فاصله گذاری اجتماعی.
  • تمرینات تنفسی و تکنیک های مدیریت استرس را برای کاهش اضطراب انجام دهید.
  • برای حفظ امنیت و کاهش خطر ابتلا به ویروس ، اقدامات فاصله گذاری اجتماعی را دنبال کنید.
  • با دوستان و خانواده در ارتباط باشید تا استرس را در حین حفظ پروتکل های بهداشتی ، کنترل کنید.
تنگی نفس در کرونا

عوارض قلبی کرونا چیست؟

علاوه بر این ، در صورت مشاهده هرگونه علائم نشان دهنده بیماری قلبی ، مانند درد قفسه سینه یا مشکل در تنفس ، به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید.

اگر فکر می کنید به ویروس کرونا مبتلا هستید ، در خانه بمانید. در صورت مشاهده علائم شدید ، به دنبال مراقبت های فوری پزشکی باشید. در مورد علائم مربوط به قلب که تجربه کرده اید ، با متخصص قلب صحبت کنید. جهت دریافت نوبت ویزیت با دکتر آرزو خسروی فوق تخصص قلب و عروق با مطب تماس بگیرید.